Papp, ZoltánTreszkai, Tamás2006-06-082006-06-0820052006-06-08http://hdl.handle.net/2437/72Napjainkban egyre nagyobb teret hódít életünkben a számítástechnika. Ma már elkönyvelt ténynek számít az, hogy a legtöbb családnál található otthon számítógép. A számítástechnika rohamos fejlődésével és a számítógépek elterjedésével az Internet (vagy világháló) használata is jobban előtérbe került. Ezt a tényt mi sem bizonyítja jobban, mint a napjainkban már általánosan használt szó, az Internetfüggőség elterjedése a világon. A világhálót használók közül sajnos kevesen töltik el az idejüket – a tanulás szempontjából – hasznosan számítógépük előtt ülve. A többség játszik, vagy egyéb elfoglaltságot talál magának, pedig elég sok olyan információt találhatnának, amelyek segítenék a tanulásukat. Manapság a számítástechnikai ismeretek fontossága megnőtt. Ezen információk alapfokú tudása az átlagműveltséghez tartozik. Ezért is kezdik el minél hamarabb az általános iskolákban a számítástechnika oktatását. A tananyagnak és a tanároknak köszönhetően mára már elértük azt a szintet, hogy a 6., 7., 8. osztályra a tanulók többsége nem csak hallott az Internetről, hanem tudja azt használni is. Ez a fajta használat – a tantárgyak közül – főleg a számítástechnikai ismeretek bővítését szolgálja. Mint aktív fizika-számítástechnika szakos tanár kötelességemnek érzem, hogy az e témához kapcsolódó számítástechnika órákon ki legyen emelve a többi tantárgy fontossága, a fizika órákon pedig bevonjam az Internetet a tanítási-tanulási folyamatba. Célom, hogy bemutassam az Internet használatának lehetőségeit az általános iskolás fizika oktatásában és egy olyan honlap létrehozása, amely felkelti a diákság érdeklődését a fizika iránt. Remélem, ez eredményesen segíti majd őket abban, hogy megbízható ismereteket szerezzenek a fizikaoktatásban tárgyalt hőjelenségek területén akár teljesen önállóan, az Interneten keresztül.431644981 bytes2829123 bytesapplication/pdfapplication/octet-streamhuno_restrictioninternetfizikahőtantanítási órafakultációAz Internet felhasználása az általános iskolás fizika oktatásban