Olajos, TímeaBelföldiné Odrobina, Lejla2022-05-092022-05-092022-04-14http://hdl.handle.net/2437/332767Jelen dolgozatban olyan ép értelmi képességekkel rendelkező középiskolás tanulók vizsgálata szerepel, akiknek tanulási zavarra vonatkozó diagnózisa van. A kutatás célja megvizsgálni a tanulási zavarral élő középiskolás tanulók rezilienciáját, illetve, hogy az milyen kapcsolatban áll az iskolai és otthoni önértékeléssel és az empátiával, valamint a hosszú távú célokkal kapcsolatos személyes viszonyulással. Ahhoz, hogy e kérdéskör pontosan meghatározható legyen, a vizsgálat kontroll csoportját tipikusan fejlődő tanulók képezték. Az eredmények alapján beigazolódott, hogy a tanulási zavarral küzdő és a tipikusan fejlődő tanulók csoportjain belül jelentős eltérések vannak a reziliens működésmódot illetően.50hutanulási zavaraspirációkempátiarezilienciaönértékelésTanulási zavarral küzdő gyermekek rezilienciájának vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.