Szőllősi, TamásFúróné Pintye, Györgyi2025-01-062025-01-062024-11-07https://hdl.handle.net/2437/384357Az infokommunikációs technológiai eszközök széleskörű elterjedése miatt a gyermekek, már az életük korai szakaszában találkozhatnak IKT eszközökkel. A dolgozat témájának kiválasztását saját életemben tapasztalt esetek, példák is motiválták. A szakdolgozat két nagyobb részre osztódik, elsőnek az elméleti résszel kezdjük, majd a kutatás bemutatása következik, végül az eredmények ismertetésével zárul. Az elméleti rész további két szakaszra bontódik. Az első egységben lesz szemléltetve a szülő feladatai a gyermeknevelésben, mint pl. hogy hogyan szocializálódjon a gyermek a társadalomba, a társadalmi normáknak megfelelően alakítsa ki a társas kapcsolatait a kortásaival és a felnőttekkel egyaránt. Illetve a 0-3 éves korú gyermekek életkori szakaszait és fejlődési sajátosságai lesz bemutatva. A második részben ismertetve van az IKT eszközök fogalma, azok általános jellemzői. Továbbá a társadalmunkban jelenlévő generációk sajátosságait szemléltetjük, nagyobb hangsúlyt fektetve a mostani bölcsődéskorú gyermekek szüleire, azaz az „Y” és „Z” generációra. Ezenfelül prezentáljuk a netfüggőséget általánosságban és az Amerikai Gyógyászati Akadémia javaslatait.52huIKTcsaládi nevelésbölcsődés korúdigitális eszközökDigitális eszközök használata a bölcsődés korú gyermeket nevelő családok körébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.