Lakatos, GyulaSzabó, Zsanett2010-12-062010-12-062010-12-062010-12-06http://hdl.handle.net/2437/101054Szakdolgozatom célja azon vizsgálati eredmények bemutatása és értékelése, melyeket a Környezettani alapismeretek című kurzuson kiadott esszék alapján kaptunk. Az első éves diákok tudásszintjének felmérése során viszonylag tiszta képet kaphatunk a középiskolából hozott ismeretanyagukról, tudásukról, szemléletmódjukról. Az adatokat összevetve megvizsgáltam, hogy milyen átlageredmények születtek, milyen megoldásokra gondolnak, milyen jövőképpel rendelkeznek, látásmódjuk optimista vagy pesszimista, van-e eltérés a fiúk és lányok eredménye között, illetve 2 év adatait (2008-2009) összevetve tapasztalható-e pozitív változás a környezettudatos magatartás terén. A szakok közötti különbségeket is vizsgáltam. A kiadott témakörök: Valóban fenntartható a fejlődés is ?, Meddig tartható fenn a népességnövekedés?, Valóban öngyilkos e a civilizáció? Próbáltunk olyan témaköröket találni, mely megírása igényli a hallgatók globális szemléletmódját, illetve tükrözi a környezettudatossághoz való hozzáállásukat.34huFenntartható fejlődésegyetemistákA fenntartható fejlődéssel kapcsolatos ismeretek felmérése első éves TTK-s egyetemisták körébenDEENK Témalista::Környezettudományok::Környezeti nevelés