Gergely, ÉvaKoczkás, Boglárka2021-10-212021-10-212021http://hdl.handle.net/2437/323148Szakdolgozatomban a munkáltatói márkaépítés fontosságát és a generációk munkahellyel kapcsolatos preferenciáit mutattam be a Z generáció körében végzett kérdőíves vizsgálat segítségével. Dolgozatom során megismertem az employer branding fogalmát, annak eszközeit, valamint a Z generáció munkahellyel kapcsolatos elvárásait. Vizsgálatom irodalom feldolgozással, valamint két primer kutatás segítségével valósítottam meg. Primer kutatásokként a kérdőíves kutatást, illetve a tartalomelemzést választottam. A dolgozatot a szakirodalmi áttekintéssel kezdtem, melyben bemutattam a kapcsolódó szakmai véleményeket, az employer branding fogalmát, a munkáltatói márka piramisát, korábbi vizsgálatok alapján az Y és Z generáció munkahellyel kapcsolatos preferenciáit, a munkáltatói márkaépítés keretrendszerét, területeit, illetve a munkáltatói-márka kerékdimenzióját. Ezt követően egy online kérdőíves vizsgálatot valósítottam meg, amelynek legfőbb célja az volt, hogy feltérképezzem a Z generáció munkahellyel kapcsolatos preferenciáit, munkakeresési szokásait. Következő fejezetben olyan szervezetek honlapján végeztem tartalomelemzést, amelyek valamilyen Employer Brand díjban részesültek az elmúlt években. Dolgozatom végén pedig összefoglaltam a vizsgálatok eredményeit, s ezzel kapcsolatban következtetéseket és javaslatokat fogalmaztam meg.58humunkáltatói márkaépítéspreferenciákgenerációA munkáltatói márkaépítés és a munkavállalói preferenciák kapcsolataThe connection between employer branding and employee preferencesDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány