Vargáné Nagy, AnikóKerekes, Edit2016-04-142016-04-142016-04-13http://hdl.handle.net/2437/224631Szakdolgozatom jelentős része a projektpedagógiával kapcsolatos. Ezzel a kutatással célom volt megvizsgálni a ma gyakorlatban lévő óvodapedagógusokat, hogy mennyire követik a pedagógia változásait, használják-e az újabb pedagógiai módszereket, igyekeznek-e megvalósítani a cselekvésbe ágyazott gyermekszemléletet, eltérnek-e már a hagyományosan vett foglalkozásoktól. Mivel arról nincs hivatalos lista, hogy mely óvodák alkalmazzák a projekt módszerét, ezért a kérdőívemben megtalálhatóak a projektre vonatkozó információk, és az óvodapedagógia egyéb általános területeivel kapcsolatos kérdések is. Hat hipotézist támasztottam, amelyek bebizonyításával, vagy éppen cáfolásával sikerült bemutatnom a mindennapi óvodai gyakorlat jegyeit és a projektpedagógia jellemzőit. Végezetül egy ajánlást tettem az óvodapedagógusok számára.114huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországprojektpedagógiakorszerű szemléletóvodapedagógiaA projketpedagógia és a korszerű szemlélet a mindennapi óvodai gyakorlatbanDEENK Témalista::Neveléstudomány