Péter-Szarka, SzilviaDemeter, András2014-05-032014-05-032014-03-272014-05-03http://hdl.handle.net/2437/190952A serdülők érzelmi állapotát nagyban meghatározza az iskolában töltött idő minősége. Ugyanakkor olyan életeseményekkel kell megküzdeniük melyek iskolán belül és kívül is próbára teszi őket. Könnyen érezhetnek szorongást egy adott helyzetben, vizsgán, feleléskor, szerepléskor, egy olyan órán, ami nem tartozik a kedvenceik közé, de átélhetnek unalmat, apátiát és szerencsés helyzetben akár flow-élményeket is. Ilyen típusú – az egészségre és persze a tanulásra is jótékony hatású – élményeket és fejlődést, a kihívások és készségeket egy szintre emelésén túl, a kreatív iskolai légkör megteremtésével is elérhetnek a pedagógusok.56huiskolakreatív légkörflowszorongásAz iskolai kreatív légkör, a flow és a szorongás összefüggései a középiskolábanA binaurális ütemek és a progresszív relaxációs technika hatása a vizsgaszorongásraA szórakozó serdülők tömeglélektana a szorongás és az alkoholfogyasztás motivációjának tükrébenA szülés utáni szorongás kialakulásának okai a kötődési stílusok tükrébenDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiano_restriction