Pető, IldikóReményi, Nóra2025-06-122025-06-122025-04-07https://hdl.handle.net/2437/391615Az utóbbi években egyre több olyan könyv, képregény és foglalkoztató jelenik meg, amelyek célja a gyerekek érzékenyítése különböző társadalmi témák iránt, ugyanakkor a digitális média elterjedése miatt az olvasás háttérbe szorul. A szakdolgozat témáját az motiválta, hogy gyerekként kevés ilyen jellegű kiadvány állt rendelkezésre, és fontosnak tartjuk, hogy ezek a tabutémák – például a fogyatékosság – megjelenjenek a gyerekirodalomban. A dolgozat elméleti része bemutatja a gyerekek érzelmi fejlődését, a mesék és képregények szerepét, valamint azt is, hogyan hat a média az olvasási szokásokra. A vizsgálati rész egy konkrét képregény hatását elemzi, amely a neurodiverzitás témáját dolgozza fel, 3–4. osztályos gyerekek körében. A kutatás célja, hogy kiderítsük, mennyire tudják ezek a történetek fejleszteni az empátiát és az elfogadást az iskolás korosztályban.41humesefogyatékosságtoleranciatabuképregényÉrzékenyítő meséskönyvekNeveléstudományIrodalomtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.