Mező, KatalinBihariné Lajos, Angéla2018-03-192018-03-192018-03-19http://hdl.handle.net/2437/248703A szakdolgozat két fő részből áll. Az első elméleti részben bemutatásra kerül a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség fogalma, megismerkedünk a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyerekek jellemzőivel óvodás korban, feltérképezzük a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyerekek fejlesztési lehetőségeit. A dolgozat a továbbiakban a tehetségről alkotott fogalmak, definíciók megismerésével folytatódik. A definíciók és tehetségmodellek kifejtését követően bemutatásra kerülnek a tehetséges gyerekek és a kétszeresen kivételes tehetségek jellemzői és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tehetségek. A második részben Magyarország különböző (falusi, városi, nagyvárosi) óvodáiban dolgozó óvodapedagógusok körében készült vizsgálati mintán alapuló, saját kutatás eredményeinek elemzésére kerül sor.56hutehetségbeilleszkedési nehézségtanulási nehézségmagatartási nehézségkétszeresen kivételes tehetségekBeilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tehetséges gyerekekDEENK Témalista::Neveléstudomány