Ráthonyi, Gergely GáborAsztalos, Márton2025-06-182025-06-182025-04-30https://hdl.handle.net/2437/393273A szakdolgozat a videójátékon belüli üzleti modelleket, legfőképp a pay-to-win modell hatásait vizsgálja a videojátékos közösségekre, különös tekintettel a játékélményre. Dolgozatomban bemutatom a videójáték platformokat és a videójátékok üzleti modelljeit. A kutatásom célja feltárni, hogyan befolyásolja a videójátékon belüli vásárlással való előnyszerzés lehetősége a játékosok közötti egyenlőséget. A dolgozatomban kitérek a mikrotranzakciók fejlődésére és különféle típusaira is. A videójátékiparban a mikrotranzakciók szinte elengedhetetlen része a videójátékoknak, mivel lehetővé teszik a videójátékok fejlesztőinek, hogy szinte ingyenesen kínáljanak játékokat, majd a játékon belüli vásárlásokkal maximalizálják a bevételeiket. Az eredmények alapján kiderül, hogy a videójátékosok széles köre módosítaná a videójátékokon belüli vásárlásokat.53huMikrotranzakcióVideójátékon belüli vásárlásokVideójáték üzleti modellekVideójátékokban megjelenő üzleti modellek: A pay-to-win modell hatása a játékélményreBusiness models in video games: The impact of the pay-to-win model on the gaming experienceKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.