Mező, KatalinKurucz-Papp, Ildikó2023-12-152023-12-152023-10-16https://hdl.handle.net/2437/363400A szakdolgozat a mozgás, a tánc, azon belül is az esztétikus testképzés fejlesztő hatásával foglalkozott. Az első, elméleti részben azt taglaltuk, hogyan alakult ki a tánc, majd a mozgáshoz, tánchoz szükséges képességek rendszerét tanulmányoztuk. Górcső alá kerültek a tánc fejlesztő hatásai, illetve, hogy milyen képességek, készségek fejlődésében vesz részt. Majd kitértünk a Berczik-technika, mint a mozgásfejlesztés lehetséges lépcsőjére. Vizsgáltuk az esztétikus testképzés mozgásanyagának fejlesztő hatását. Több tanulmány vizsgálati eredményét mutattuk be, ami a tánc és a mindennapos testnevelés kapcsolatával foglalkozott. Vizsgálatunkban főként a tánctudományok, a pedagógia, a pszichológia és mozgásfejlődés területéről származó szakirodalmakat és tanulmányokat dolgoztunk fel. A vizsgálati részben egy anonim, online kérdőív válaszai kerültek kiértékelésre. A vizsgálat által bizonyosságot szerettünk volna nyerni arról, hogy az aktívan táncolt vagy jelenleg is táncoló egyéneknél valóban megállapítható-e a kognitív képességek fejlődése, és milyen hatást gyakorolt a személyiségfejlődésükre, mozgáskészségükre a tánc? Vizsgálatunkban a tánc a kognitív képességekre való lehetséges összefüggéseinek feltárását tűztük ki célul. Eredményeink azt bizonyítják, hogy a tánc hosszútávon pozitív változást idéz elő, illetve, bízunk abban, hogy a szakdolgozat kutatási eredményei a táncoktatás presztizsének emeléséhez is hozzájárulhat.48humozgásesztétikus testképzésmozgásfejlesztéskognitív képességek fejlesztéseA tánc mint eszköz a 3-10 éves korú gyermekek mozgás-és kognitív képességek fejlesztésébenDEENK Témalista::NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.