Mező, KatalinDemingerné Mácsi, Ibolya2025-06-112025-06-112025-04-04https://hdl.handle.net/2437/391252A szakdolgozat témája a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztésének lehetőségeivel foglalkozik Pocsaj óvodáiban, kutatja a megoldási lehetőségeket a tapasztalatok és a szakirodalom tükrében. A téma aktualitását az adja, hogy Pocsaj Óvoda és Bölcsőde intézményben az óvodába járó gyermekek többsége hátrányos helyzetű, vagy halmozottan hátrányos helyzetű családokból érkeznek. A kedvezőtlen családi háttér miatt még fontosabb, hogy biztosítsuk a fejlesztő, illetve tehetséggondozó foglalkozásokat annak érdekében, hogy a hátrányok kompenzálódjanak, valamint a szunnyadó tehetségek kibontakozzanak. A mindennapjainkat átfogja egy nagyon kardinális kérdés, hogy ezeket a gyerekeket minél több pozitív hatás, pozitív impulzus érje, ezáltal a gyermek egész személyisége megfelelő harmóniában teljesedjen ki. A dolgozat célja, hogy feltárja és összegezze azokat a lehetőségeket, módszereket, eszközöket, tevékenységeket, melyeket a hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek életesélyeinek növelése érdekében alkalmaznak a Pocsaj Óvoda és Bölcsőde óvodáiban. Ez a dolgozat alapja lehet egy következő tanulmány elkészítésének, melynek témája, e dolgozatban kifejtett műhelyfoglalkozások, külső programok pozitív hatásai a gyerekek iskolai előmenetelét tekintve.41huhátrányos helyzetűfejlesztési lehetőségekóvodahalmozottan hátrányosHátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztésének lehetőségei Pocsaj Óvoda és BölcsődébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.