Szerepi, SándorIski , Dorina2024-06-172024-06-172024-04-05https://hdl.handle.net/2437/373125Az intézmény és család kapcsolata jelentős szereppel bír az óvodás korú gyerekek mindennapos fejlődésében. Hiszen a két fél együttesen neveli a gyermeket, a család, mint első nevelési szintér, második pedig az óvoda. A kettő együtt kölcsönös, partneri, bizalmi viszonyt kialakítva tudják megalapozni a gyermekek kezdetleges nevelését. A szülő -óvodapedagógus kapcsolat hatással van a gyerek mindennapjaira, viselkedésére, hangulatára, érzelmi -és értelmi és szociális készségeinek fejlődésére. A szakdolgozat, saját vizsgálaton alapuló empirikus jellegű. A szakdolgozat témaválasztása egyéni érdeklődés alapján kiválasztott, pontosított tematikusan felépített anyag. A fő témája az intézmény és család kapcsolata. Azt vizsgáljuk milyen a viszony az óvoda és a szülők között. Azon belül is, egy óvodára leszűkítve, hogy milyen kapcsolatban állnak a szülők és óvodapedagógusok egymással, az eredményes együttnevelés érdekében. Melyik fél, milyen mértékben és milyen módon veszi ki a részét az óvodai nevelésből. Hozzá kapcsolódóan arra is kitértünk, hogy mivel az intézmény a katolikus egyház fenntartása alatt ál, ez milyen módon mutatkozik meg az óvoda életében, ebből kiindulva, hogy vajon mennyire befolyásolhatja ez a tényező, mint az óvodapedagógus, mint a szülők aktivitását.30huóvodai nevelésszülő intézmény kapcsolatattitűdegyházi óvodákpartneri kapcsolatSzülők és óvodapedagógusok attitűdje az óvodai életbenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.