Várterész, MagdaKósa, Márk2010-06-182010-06-182009http://hdl.handle.net/2437/97347A mesterséges intelligencia tárgy gyakorlati kurzusának anyagát két nagy témakör: a gráfokban való keresések, valamint a kétszemélyes játékok algoritmusainak témaköre köré lehet csoportosítani. Mindkét témakör kiválóan alkalmas objektumorientált módon történő megközelítésre, ugyanakkor számtalan olyan optimalizálási lehetőséget is nyújt, amelyeket az objektumorientált megközelítés általánosításai elrejtenek a felületes szemlélő elől. Ez az utóbbi tény inspirált arra, hogy bizonyos problématípusok (problémaosztályok) esetén ne csak a magas szintű absztrakciót nyújtó objektumorientált lehetőségeket vizsgáljam meg, hanem más módszerekkel is megoldásokat adjak a kitűzött feladatokra. The practical course of the subject Introduction of Artificial Intelligence covers two main topics: graph search algorithms and algorithms for two player games. Both topics are very suitable for object-oriented approach and give numerous possibilities of optimization which are hidden by the generalizations of the object-oriented approach. This fact inspired me in case of certain problem classes to examine not only the object-oriented approaches which give us high-level abstraction but to find solution to the given problems using other methods, too.127humesterséges intelligenciaartificial intelligenceállapottér-reprezentációstate space representationobjektumorientált programozásobject-oriented programmingprogramozó versenyekprogramming contestsPCRM kiértékelő szoftverPCRM evaluation toolKorszerű információtechnológiai módszerek bevezetése a mesterséges intelligencia oktatásábaPhD, doktori értekezésIntroduction of Modern Information Technology Methods to the Teaching of Artificial IntelligenceMatematika- és számítástudományokTermészettudományok