Simándiné Pap, JohannaSzűcs, Judit2022-04-222022-04-222022-04-21http://hdl.handle.net/2437/331219Az óvodapedagógus és a logopédus rendszeres kapcsolattartása, a megfelelő információáramlás elősegítheti a gyermek logopédiai fejlődését. A szakirodalmi áttekintésben a dolgozat foglalkozott a tipikus nyelvi fejlődéssel, a beszédben való akadályozottsággal, a kötelező logopédiai szűrőeljárásokkal, és a két szakember együttműködésével. A kutatás kérdőíves formában történt. Célja annak megismerése, hogy milyen gyakran, milyen témában és milyen formában konzultál egymással a két pedagógus. Hogyan, milyen feladatokkal tudnák segíteni egymás munkáját a beszédpercepció, a beszédértés és a beszédprodukció fejlesztése során. Általában kevés idő jut egy-egy gyerekre az óvodai logopédiai terápia során, így az óvodapedagógusok hozzá tudnak járulni a gyorsabb eredmény eléréséhez.41hulogopédusóvodapedagógusfejlesztésAz óvodapedagógus és a logopédus együttműködéseDEENK Témalista::Neveléstudomány