Németh, Nóra VeronikaKarcza, Ildikó Margit2016-01-072016-01-072015-12-15http://hdl.handle.net/2437/221016Szakdolgozatom témáját a Debreceni Deák Ferenc Tehetségfejlesztő Szakkollégiumban töltött gyakorlatom során szerzett tapasztalataim adták, melyet a motiváció, motiválás témakörében vizsgáltam. A motiváció elméleti vonatkozásában néhány motivációs elmélet értelmezésének, a motivációnak a tanítás-tanulás folyamatában elfoglalt helyének és a kollégiumi diákok életében betöltött szerepének bemutatása volt a cél. Ezekhez szükséges megismerni a kollégium működésének alapjait, amely nagymértékben határozza meg a tanulók tanulási motivációját. A vizsgálatomat segítették a kollégiumi foglakozásokon megtapasztalt és alkalmazott technikák, részletesen kiemelve a zárótanításomat, ahol a motiváció volt a téma. Mindezek eredményeképpen elmondható, hogy a motiváció és a motiválás kulcsa a saját kezünkben van, aminek hatékony használatához járul hozzá az iskola, a kollégium, a pedagógusok és az élet.48humotivációkollégiumneveléstanulásMotiváció a kollégiumi nevelésbenDEENK Témalista::Neveléstudomány