Erdei, Norbert2021-08-132021-08-132016-09-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 2 szám 3 (2016) , 41-49https://hdl.handle.net/2437/321171The aim of this study is to make a review on people with disabilities in terms of acceptance and rejection from antiquity till the 21st century. It also focuses on students with special educational needs based on 21 empirical studies. Teachers have debates, but the question still remains unanswered: which educational form would be better for this group of students, the integrative or the segregative?Jelen tanulmány célja, hogy áttekintse a fogyatékkal élő emberek elfogadásának és elutasításának a történetét az ókortól a XXI. századik Különösen a sajátos nevelési igényű tanulók helyzetét vizsgálja 21 tanulmány összegzése alapján. Pedagógusok vitáznak, a kérdés azonban még mindig megválaszolatlan marad: melyik oktatási forma lenne kedvezőbb számukra: az integrált, vagy a szegregált?application/pdfpeople with disabilitieshistorystudents with special educational needsfogyatékkal élőktörténetsajátos nevelési igényFOGYATÉKKAL ÉLŐ EMBEREK ELUTASÍTÁSÁNAK ÉS ELFOGADÁSÁNAK TÖRTÉNETE NAPJAINKIG ÉS HELYZETÜK A MAI OKTATÁSI RENDSZERBENfolyóiratcikkOpen Access2016https://doi.org/10.18458/KB.2016.3.41Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat32Különleges Bánásmód2498-5368