Pálfi, SándorKapási , Anriett Vanda2025-06-112025-06-112025-04-06https://hdl.handle.net/2437/391182Kutatásunk során a szabad, önirányított játék egy olyan típusát mutatjuk be, mely számos külföldi pedagógiai gyakorlatban kiemelt helyet kap, a magyar óvodai nevelésben azonban rendkívül alulreprezentált. Dolgozatunkban szakirodalmak elemzése során arra keressük a választ, hogy a természetközeli önpróbáló tevékenységek milyen alapvető szerepet töltenek be az óvodáskori harmonikus és sokoldalú fejlődésben. Ezen kívül kvalitatív tartalomelemzés útján vizsgáljuk, hogy az Alapprogram elvei hogyan támogatják a természetközeli önpróbáló játék gyakorlását, valamint melyek azok az alapelvek, amelyek potenciális korlátozó tényezők lehetnek.54hujátékpedagógiatermészetközeliönpróbálótartalomelemzésA természetközeli önpróbáló játék jelentősége az óvodáskorú gyermekek fejlődésébenThe importance of risky play and outdoor play in early childhood developmentNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.