Soós, MihályBodnár, Angéla2016-11-032016-11-032016http://hdl.handle.net/2437/231601Szakdolgozatom témájaként egy napjainkban igen gyorsan változó, állandó körforgásban lévő jelenséget, a divatot helyeztem a középpontba, amely nem csak a fiatalokra, hanem az egész társadalomra igen nagy hatással van. Egyre nagyobb szerepet játszik életünkben és egyre nagyobb piaci rétegeket hódít meg, emellett nagy mértékben hozzájárul a gazdaság fejlődéséhez. Valamiért azonban mégis csak kevesen foglalkoznak ezzel az igen meghatározó központi témával és a magyarországi szakirodalom is viszonylag kevés információval szolgál róla. Fontosságát, illetve esedékességét mutatja, hogy nem csak egyetlen tudományág, hanem többek között a szociológia, a szociálpszichológia, a pszichológia, a közgazdaságtan, a termelésmenedzsment és természetesen a marketing is keresi a választ az ezekkel kapcsolatosan felmerülő kérdésekre. Esetemben a vizsgálatot a marketing és a fogyasztói magatartás szemszögéből végzem. Dolgozatomban első lépésként a szakirodalmi áttekintés révén fontosnak tartom tisztázni a divat fogalmának konkrét jelentését, valamint kitérek a divatjószágok lehetséges megjelenési területeire, és arra, hogy milyen módon kapcsolódik szorosan össze a stílus a divat fogalmával. Továbbá célom, hogy megvizsgáljam a különböző divatjavak fogyasztásának tulajdonságait, sajátosságait.48huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországdivatfogyasztói magatartásmarketingdivatmarketingA divat szerepe a fogyasztó magatartásábanThe role of fashion in marketing and consumer behaviourDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány