Lovas Kiss, AntalMagyar, Melinda2025-06-112025-06-112025-04-10https://hdl.handle.net/2437/391351A szakdolgozat a kutyával asszisztált foglalkozások lehetőségeit vizsgálja a gyógypedagógiában, különös tekintettel a tanulásban akadályozott gyermekek körében. Az állatasszisztáció napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a gyermekek fejlesztése kapcsán, ezért szakmai fejlődésem és jövőbeni munkám szempontjából fontosnak tartom megismerni a szakemberek véleményét, tapasztalatait a témában. Az elméleti háttér áttekintése során ismertetem a tanulásban akadályozott tanulók sajátosságait, valamint történeti áttekintést adok az állatasszisztációról, valamint bemutatom az állatasszisztáció hatásait. A dolgozat kvalitatív kutatási módszert alkalmazva interjúk és megfigyelések révén vizsgálta meg, hogy a kutyával asszisztált foglalkozások milyen hatást gyakorolnak az alsó tagozatos, tanulásban akadályozott gyermekek tanulási képességeire. Az eredmények azt mutatták, hogy a kutyás jelenlét jelentős pozitív hatást gyakorolhat a gyermekek koncentrációs képességére, érzelmi biztonságérzetére, önbizalmára, valamint a tanulási folyamatra. Összegzésként megállapítható, hogy a kutyával asszisztált tevékenységek hatékonyan alkalmazhatók a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztése során.37hutanulásban akadályozottak,kutyával asszisztált terápiagyermekekállatasszisztációA kutyával asszisztált foglalkozások lehetőségei a gyógypedagógiábanTársadalomtudományok::Kultúrális antropológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.