Kovács, IstvánTamás, LászlóKorsós, András2017-04-272017-04-272017http://hdl.handle.net/2437/238662A légiközlekedési iparág napjainkban egyre gyorsuló ütemben növekszik és annak motorját a low- cost légitársaságok szegmense adja. A diszkont társaságok azonban a növekvő kereslet kielégítését a csökkenő jegyárak kínálatával együtt képzelik el. Ez a stratégia felveti a kérdést, hogy mindezt, hogyan lehet úgy elérni, hogy közben nyereségesek maradjanak. Ezen összefüggés okán a dolgozat arra fókuszál, hogy hogyan lehetne a légitársaságok működését a jelenleginél is költséghatékonyabbá tenni. A dolgozat kitér a hálózatos iparágak elméletére és a legfontosabb iparági kérdésekre is. A diszkont üzleti modell alapvető elemeinek áttekintése fontos, ahhoz, hogy átlássuk a költséghatékonysági lehetőségeket. Bemutatásra kerül továbbiakban az is, hogy a költséghatékonysági lépések az egyes piaci szereplőkre és az iparág egészére milyen hatást gyakorol majd és azok, hogyan tudnak majd a megváltozott piaci környezethez alkalmazkodni. A dolgozat a jövőbeli fejlődési irányokra is rámutat, melynek keretében vizsgálja a légiközlekedés jövőbeli növekedésének felhajtóerőit és az olyan globális és iparági tényezőket, melyek később növekedéshez vezethetnek.78hulow-cost légitársaságokköltséghatékonyságlégiközlekedési iparágA légiközlekedési iparág Európábana low-cost szektor elemzéseAirline Industry in Europe: Analysis of low-cost sectorDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Gazdaságelemzés