Bauerné Gáthy, AndreaBalla, Dorella2020-10-272020-10-272020http://hdl.handle.net/2437/297447Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság fontossága, a körkörös gazdaság megvalósíthatósága, a témakör jelenleg a fiatal generációk figyelmét is élvezi. Kutatásom során általános célkitűzésem volt megvizsgálni a fogyasztói, illetve vállalati attitűdöket a fenntarthatóság, környezettudatosság kapcsán a játékiparra koncentrálva, melyet különböző véleményfeltáró elemzési módszerek alkalmazásával végeztem el. Szekunder kutatásom során arra kerestem választ, hogy mikor vált a műanyag a játékipar alapvető nyersanyagává, mely játékgyártó vállalatok tesznek fenntarthatósági lépéseket, illetve röviden elemeztem a fő piacvezető vállalatokat a fenti szempontok szerint. Kutatásom kitért továbbá arra az újkeltű jelenségre is, miszerint a fiatalabb generációk – az Y és Z generáció – számára meghatározó tényező a környezettudatosság a fogyasztói döntéseik kapcsán. Primerkutatásom folyamán netnográfiai elemzést végeztem az online közösségek témakörhöz kapcsolódó véleményeinek feltárására, majd a kapott eredmények alapján fókuszcsoportos interjú segítségével vizsgáltam a fogyasztói döntések mögött rejlő ok-okozati kapcsolatot. Végül mélyinterjút folytattam egy fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztóval, illetve szakértői interjú keretében öt debreceni játéküzlet képviselőjével is lehetőségem nyílt elemzést folytatni.73hufenntarthatóságjátékiparY generációkörnyezettudatosságA fenntartható termékek fogyasztói és vállalati megítélésének kvalitatív elemzése a játékiparbanQualitative analysis of consumer and corporate perceptions of sustainable products in the toy industryDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány