Molnár-Kovács, DorottyaBeke, Ivett2020-04-292020-04-292020-04-25http://hdl.handle.net/2437/285234Az elmúlt években a pszichológia tudományán belül a pozitív pszichológia a populáris kultúra népszerű jelensége lett, ezzel együtt pedig a hétköznapi pszichológia legnépszerűbb műfaja is. A közösségi médiában is megnövekedett a motivációs üzenetek száma, ezek azonban nem egyformán hatnak a felhasználókra. Szakdolgozatomban hatásvizsgálatot végeztem, melynek során arra kerestem a választ, hogy miképpen reagál egy hétköznapi felhasználó a hasonló tartalmakra, és hogyan viszonyul ezekhez. Emellett vizsgáltam a negatív önsegítés válfaját is. Kutatási módszeremben szerepelt önbevallós kérdőív és médiatartalom-elemzés is, emellett dolgozatomat aktualizáltam az új koronavírus pandémia okozta helyzetre is.49huhatásvizsgálatpozitív pszichológiamotivációself-helpmédiatartalom-elemzéskérdőívpopuláris kultúrakaranténA közösségi médiában megjelenő motivációs üzenetek hatásvizsgálataDEENK Témalista::Kultúratudomány