Valuch, TiborMakai, Vivien2014-05-202014-05-202014-03-012014-05-20http://hdl.handle.net/2437/192717A kutatás célja, hogy felmérjük, milyen mértékű történelmi tudással rendelkeznek a fiatalok az 1956-os forradalom és szabadságharccal kapcsolatban. Hipotézisünk, hogy a fiataloknak nincs számottevő pontos információjuk az egyik legfontosabb magyar történelmi eseményről, noha a lehetőség adott a tájékozódásra. A kutatás során felhasználásra került számos olyan irodalom, amely a fiatalok politikai szocializációjával és nemzeti identitástudatával foglalkozik, továbbá elemzésre került Szalai Júlia és Gábor László 1994-es tanulmánya is, amely szintén a fiatalok körében vizsgálta az 1956-os forradalom emlékezetét. A fiatalok tudásszintjének felmérését kérdőívekkel igyekeztünk megoldani, amelyet három blokkra lehetett bontani: Elsőként szigorúan tárgyi tudást mérő kérdéseket kaptak, másodiként azonban úgynevezett „érdekes” kérdésekre kellett választ adniuk. A lezáró blokkban a véleményeikre, attitűdjeikre voltunk kíváncsiak a forradalommal kapcsolatban . A mérések azt mutatják, hogy a mai 14-17 éves generáció nincs tisztában azzal, hogy mi történt 1956 őszén. Legtöbben időben sem tudták betájolni az eseményt és nem tudták, hogy Magyarországon játszódott. Arra a kérdésre, hogy mi okozza ezt a nagyfokú tudáshiányt, dolgozatunk igyekszik választ adni.59huforradalomkérdőívAz 1956-os forradalom emlékezeteKözépiskolás diákok történeti tudatának empirikus vizsgálata Hajdúszoboszlón és DebrecenbenDEENK Témalista::Társadalomtudományok::TársadalomelméletDEENK Témalista::Társadalomtudományok::Szociológia