Várnagy, Edina2024-07-222024-07-222024-07-13Competitio, Vol. 22 No. 1-2 (2023) , 101-1191588-9645https://hdl.handle.net/2437/376045Language diversity is an inherent part of international business transactions, despite the dominance of English. The challenge for management, HRM, and employees in multinational companies is to find the right strategy. Multinational organizations can be categorized using the EPRG (ethnocentric, polycentric, regiocentric, geocentric) model, according to how they define their relationship with subsidiaries, and how they operate in foreign markets. Using this model, conclusions can also be drawn from their applied language strategy. JEL code: F23, Z13  A nyelvi sokszínűség a nemzetközi üzleti tranzakciók elkerülhetetlen része, annak ellenére, hogy az English nyelv dominálja ezt a területet. A multinacionális vállalatok működése során mind a menedzsment, a HR és a munkavállalók számára kihívást jelent megtalálni a megfelelő alkalmazkodási stratégiát. A nemzetközivé váló szervezetek csoportosíthatóak az EPRG (etnocentrikus, policentrikus, régiócentrikus, geocentrikus) modell segítségével, aszerint, hogy hogyan határozzák meg kapcsolatukat a leányvállalatokkal, hogyan működnek a külföldi piacokon. Ezt a modellt alkalmazva következtetéseket lehet levonni az alkalmazott nyelvstratégiára vonatkozóan is.  JEL-kód: F23, Z13application/pdfnyelvi sokféleségnyelvi akadályEPRG-sémanyelvgazdaságnyelvstratégialanguage diversitylanguage barrierEPRG-modeleconomics of languageslanguage strategyLiterature analysis of the language challenges and the responses thereto of European multinational companiesfolyóiratcikkOpen AccessEdina Várnagyhttps://doi.org/10.21845/comp/2023/1–2/3.Competitio1-222Com2939-7324