Kocsis , Péter CsabaNagy, Mária2024-06-172024-06-172024-04-09https://hdl.handle.net/2437/372978A dolgozat témaválasztását az indokolja, hogy ebben a témában kevés forrás áll a csecsemő- és kisgyermeknevelők rendelkezésére. A kutatás célja az volt, hogy mélyebben megértsük és feltárjuk a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek bölcsődei adaptációjának folyamatát. Ennek érdekében meghatároztam a szociális és környezeti hátrányos helyzet fogalmát, illetve feltártam a bölcsődei történeti változásait ezen a területen. A kutatás során megvizsgáltam van-e különbség a hátrányos helyzetű és a nem hátrányos helyzetű gyerekek adaptálási időszakában, és ha igen, akkor milyen területeken érzékelhetőek. A dolgozatomban kitértem a kisgyermeknevelők alkalmazott módszerére, hogy miképpen támogatják a hátrányos helyzetű gyermekeket. A kutatás eredményei fontos iránymutatást nyújthatnak a kisgyermeknevelés területén dolgozó szakembereknek a bölcsődei gyakorlat fejlesztése, illetve a hátrányos helyzetű gyermekek támogatása érdékében.36huhátrányos helyzethalmozottan hátrányos helyzetbölcsődei adaptációA hátrányos helyzetű gyermekek adaptálása a bölcsődébenTársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.