Páskuné Kiss, JuditHorog, Anita2013-05-032013-05-032013-03-202013-05-03http://hdl.handle.net/2437/166758Német nyelvszakos tanárként az idegen nyelv, iskolában megvalósítható fejlesztésével foglalkozok a szakdolgozatomban. Követendő példának áll számos nyelvtehetség, köztük magyarok is, például Lomb Kató. Sokan kutatták a nyelvtanulást befolyásoló tényezőket, elsősorban a motiváció, a nyelvérzék, és különböző személyiségjegyek hatását. Ezekre, illetve a hazai nyelvtudásunk eredményeire hivatkozva készítettem én is kérdőívet, melynek eredménye tanulságos volt számomra.A dolgozatban részletesebben kitértem a nyelvórai motiválás fontosságára és a játékok nélkülözhetetlenségére. A 20. század elejéről pedig egy olyan iskola példáját mutattam be, az Új Iskolán keresztül, ami a nyelvórai reformjaival (a nyelvelsajátítás szintjeit a gyermeki fejlődéshez igazítva) kiemelkedő eredményeket produkált.55huidegen nyelvtehetségNyelvfejlesztés iskolai keretek közöttDEENK Témalista::Nyelvtudományno_restriction