Balázs-Földi, EmeseSalwerowicz, Tina2019-04-262019-04-262019http://hdl.handle.net/2437/266117Dolgozatom témája a tanulók fogyatékossággal élő társaikkal szembeni attitűdjének vizsgálata. Mind külföldön, mind itthon is foglalkoztatja a szakembereket ez a téma, ebből kifolyólag több kutatás is született ennek megismerése kapcsán. A CATCH skála nemzetközi szinten elismert, hiszen a gyermekek számára könnyen megérthető kérdéseket tartalmaz, illetve meglehetősen pontos adatokat tud szolgáltatni. A társak negatív attitűdje különböző káros következményekkel is járhat. Ezáltal érdemes azt tudnunk, hogy a gyermekek milyen attitűddel viszonyulnak a hátránnyal élő társaikkal szemben, hiszen ezen ismeretek birtokában lehet prevenciós programokat alkalmazni az igényeknek, illetve a szükségleteknek megfelelően, ezzel segítve egy befogadó, egyenlőséget biztosító rendszer kialakítását. Ennél fogva a sikeres szociális integrációt is képesek lehetünk megvalósítani, viszont ennek alapvető feltétele a befogadó közösség pozitív attitűdje.58hufogyatékosságattitűdintegrációTanulók fogyatékossággal élő társaikkal szembeni attitűdjének vizsgálataDEENK Témalista::Neveléstudomány