Polónyi, IstvánMorvay, Nikolett2007-01-112007-01-1120062007-01-11http://hdl.handle.net/2437/575A gazdaság sok egyéb területe mellett az oktatásügyben is széles körű programmá vált a minőség fejlesztése. A magyar közoktatásban a jelen korban aktuális, több oldalról megközelíthető témának érzem a minőség kérdését. Dolgozatomban a közoktatás minőségbiztosításának elméletét vizsgáltam. Minden "lépcsőfokon" bemutatom az adott szint általános állapotát és jellemezni, részletezni próbálom a használható / használandó minőségbiztosítás megvalósításának eszközeit. Majd felsorolom azokat a főbb ( pozitív, negatív ) érveket, illetve az eredményeket, amelyek a minőségbiztosítási folyamat eredőjeként jelentkeznek. Vizsgáltam, hogy milyen feladatokat jelent az oktatási rendszer a gazdaság egésze számára, illetve milyen terheket ró a társadalomra. Melyek azok a gazdasági folyamatok, jelenségek, amelyeket nagy mértékben meghatározza az oktatási rendszer állapota, felépítése, szerkezete.73470705 bytesapplication/pdfhuA kéziratos disszertációk csak a szerzői jogok maradéktalan tiszteletben tartásával használhatókminőségfogalomCOMENIUS 2000 közoktatási programPDCA – SDCA ciklusrendszerelméletEFQM – modellEducation and state -- HungaryQuality assuranceMinőség az oktatásbanNevelés és állam -- MagyarországMinőségbiztosításip