Bujdosóné Papp, AndreaDorkó, Judit2019-03-192019-03-192019-03-18http://hdl.handle.net/2437/264502Úgy vélem, a magyar óvodák többségében a klasszikus gyermekirodalom meghatározóbb szerepet tölt be a kortárs művekkel szemben. A már jól ismert népmesék mellett a legtöbb esetben csupán klasszikus versek jelennek meg az óvodai tevékenységek során. Meggyőződésem, hogy a kortárs gyermekirodalmi művek gyakorlatba ágyazásával bővíthető a gyermekek számára előadni kívánt irodalmi készlet. Témaválasztásom célja, hogy az óvodában megjelenő tevékenységek során a gyermekek megismerkedhessenek olyan irodalmi művekkel is, melyek komplex élményt nyújtanak számukra, emellett aktualitásuk révén könnyebben befogadhatják azt. A kortárs gyermekversek gyakorlatba ágyazásával a modern világ szülöttjei az őket körülvevő környezetről hallhatnak a művekben, illetve az általuk is megtapasztalt jelenségekkel találkozhatnak újra a verseken keresztül.63 oldalhugyermekverskortárs gyermekirodalomóvodai nevelés"Tekereg a giliszta" Tréfás kortárs gyermekversek az óvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány