Becsky-Nagy, PatríciaPóta, Cserne Panka2019-10-252019-10-252019-10-24http://hdl.handle.net/2437/274869A nemzetközi pénzügyi digitalizáció számos kihívást teremtett a szektor szereplői számára. A pénzügyi intézmények mielőbbi alkalmazkodása az innovációkhoz hosszú távú versenyelőnyt biztosíthat a pénzügyi piacon. Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy vajon mivel tudja egy pénzügyi szolgáltató magához csábítani, illetve megtartani az ügyfeleket? Dolgozatom másik részében pedig arra keresem a választ, hogy a fogyasztók – különösen az egymástól eltérő digitális kultúrával rendelkező generációk – ismerik-e és alkalmazzák-e az aktuális pénzügyi innovációkat, vagy tájékozatlanságuk és bizalmatlanságuk gátat szab a digitalizáció térnyerésének. Megállapítható, hogy a pénzügyi szektor fejlődése és az innovációk elterjedése csak a fogyasztói igényekkel harmonizálva valósítható meg.45hudigitalizációFinTechpénzügyi szolgáltatókAlkalmazkodás a pénzügyi digitalizációhozDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány