Ujhelyi, MáriaMolnár, Sára2018-05-042018-05-042018-04-27http://hdl.handle.net/2437/251061Dolgozatomban a magyar légiforgalomért felelős HungaroControl Zrt. toborzását és kiválasztási folyamatát mutattam be, az Assessment Center-re helyezve a hangsúlyt. A toborzáshoz szakértői mélyinterjú útján jutottam információhoz, a kiválasztási folyamat viszont írott formában össze volt foglalva. Az Értékelő Központ elemzéséhez a cég rendelkezésemre bocsátotta 2014-ig visszamenőleg az AC-n vizsgált jelöltek pontszámait, ráadásul egy alkalmat meg is nézhettem, hogy jobban átlássam a folyamatot. Összesen 190 ember adatait kaptam kézhez, amiből végül 165-öt tudtam felhasználni. Közülük 57-en jutottak be a tanfolyamra és 38-an végezték azt el, ami 66%-os beválási arányt jelent. Ennek az aránynak az emelkedését az AC hatékonyságának növelésével kívánják elérni, ezért erre fókuszáltam a kutatásom. Az adatokat az SPSS statisztikai program segítségével elemeztem, az alábbi kutatási kérdésekre keresve a választ: 1. Tudják-e az értékelők a feladatokon belül differenciálni a jelöltek különböző kompetenciákban nyújtott teljesítményét? 2. Mely kompetenciák megléte jelzi előre a jelöltek beválását? 3. Mely feladatok jósolják be a jelöltek beválását? 4. A két csoportos feladat ugyanazt az eredményt mutatja-e? Ha igen, melyiket lenne érdemes elhagyni? 5. A kinti feladatnak van-e hozzáadott értéke a kiválasztási döntéshez? 6. Megfelelőek-e az AC-n vizsgált kompetenciákhoz rendelt súlyok? 7. Van-e különbség a HR-es és irányító, valamint a nő és férfi értékelők által adott pontszámok között?61hukiválasztásassessment centerkompetenciaA kiválasztás folyamata a HungaroControl Zrt.-nél – fókuszban az Assessment CenterThe selection process at HungaroControl Zrt. – focusing on the Assessment CenterDEENK Témalista::Társadalomtudományok