Szilágyi , BarnabásJuhászné Varga, Tímea2024-06-172024-06-172024-04-04https://hdl.handle.net/2437/373095A dolgaztban a tanulás, mint folyamat bemutatása történt meg, és az ehhez szükséges kognitív képességek általános jellemzői a kisiskolás korú gyermekeknél. A különböző mérőeszközök használata és annak részletes leírása. Az iskolaérettség törvényi változásai évekre visszamenőleg és azok jellemzői. A külső tényezők, a digitalizáció előnyei és hátrányai, valamint a Covid miatti intézkedések hatása az intézményekre vonatkozóan. A viszgálati rész bemutatása, ezen belül az intézmény rövid jellemzése, helyzetelemzés az elsős évolyamokra, az eredmények kimutatása képességterületenként, következtetések levonása és a fejlődés mértékének a bemutatása. Végül egy interjún keresztül egy "jó gyakorlat" bemutatása, ami egy lehetőség lehet az intézmények számára a hatékonyabb iskolakezdés szempontjából.51hutanuláskognitív képességeknevelési színterekiskolaérettségA környezeti tényezők és a kognitív képességek összefüggésének vizsgálata első osztályosok körébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.