Balázs-Földi, EmeseSarlay-Varga, Mária2021-04-222021-04-222021-04-22http://hdl.handle.net/2437/306728Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy egy többségi általános iskolában a tanulók milyen mértékben fogadják el fogyatékossággal élő társaikat. Ezt hasonlítottam össze a cigány gyerekekkel illetve színesbőrű gyerekekkel kapcsolatos hozzáállásukkal. Kérdőíves módszer segítségével attitűdkutatást végeztem az iskola 8-12 éves tanulóinak körében. A kutatás eredményeit az attitűd szerkezete szerinti három komponens mentén vizsgáltam. Az adatok alapján arra a következtetésre jutottam, hogy az iskolában tanuló gyerekek leginkább a színesbőrű gyerekeket fogadják el, aztán a fogyatékossággal élő tanulók következnek, és a cigány gyerekekkel kapcsolatosan a legelutasítóbbak. A vizsgálatban résztvevő korosztályokból a 11-12 évesek pozitívabb hozzáállást mutattak.71huattitűdfogyatékossággal élő tanulócigány gyerekszínesbőrű gyerekelőítéletességFogyatékossággal élő diákokkal kapcsolatos attitűdök vizsgálata 8-12 éves tanulók körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány