Kozák, LajosCzinke, Balázs2022-05-052022-05-052022-04-22http://hdl.handle.net/2437/332460A diplomamunkámban óvodáskorú gyermeket nevelő szülők és óvodapedagógusok környezeti neveléshez és a környezetvédelemhez köthető attitűdjét vizsgáltam. A vizsgálatban három különböző intézmény vett részt. Ezek az óvodák az ország keleti régiójának három különböző településén helyezkednek el, továbbá abban is eltérnek, hogy hogyan és milyen mértékben valósul meg esetükben a környezeti nevelés. Az óvodás korú gyermekek nevelésének, legyen szó általános nevelési kérdésekről vagy magáról a környezeti nevelésről, a két legmeghatározóbb területe a szülői, illetve az intézményi nevelés. Ezen két fő területen kívül számos tényező hatást gyakorolhat még adott kérdéshez kapcsolódó attitűdjük kialakításában, azonban dolgozatomban az említett két fő területre koncentrálok, mivel legnagyobb hatással a szülő és az óvodapedagógus van a gyermekekre. Saját vizsgálataim alapján felmértem, hogy milyen lehetséges különbségek vannak az óvodás korú gyermekek részére, a szüleik és óvónőik által átadott környezeti neveléshez kapcsolódó tudásban és szokásrendszerben.64hukörnyezeti neveléskörnyezetvédelemszülőkóvodapedagógusokkörnyezetvédelmi attitűdKörnyezeti neveléshez és környezetvédelemhez kapcsolódó attitűd vizsgálata szülők és óvodapedagógusok körébenExamination of attitudes related to environmental education and environmental protection among parents and kindergarten teachersDEENK Témalista::Környezettudományok