Balázs-Földi, EmeseJurka, Péter2016-10-272016-10-272016-10-25http://hdl.handle.net/2437/231310Dolgozatom témája a hátrányos helyzetű fiatalok nevelése, oktatása, fejlesztésüknek lehetőségei. Hipotéziseim: a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű gyermekek esélyesek lehetnek a felsőoktatásba bekerülni; a beilleszkedési tanulási magatartási zavarokkal küzdő gyermekek integrálásához társadalmi összefogásra van szükség; a figyelemzavaros hiperaktivitás nélküli gyermekek fejleszthetőek; a figyelemhiányos zavar leküzdhető orvosolható. A téma kifejtéséhez megvizsgáltam a HH, a HHH és az SNI kritériumait. Három mélyinterjú alanyom segítségével kibontottam és elemeztem a fejlesztési és nevelési lehetőségeket, összevetettem a három intézmény tapasztalatait. Bemutattam az általános iskolás figyelemhiányos gyermekek terápiás jellegű, illetve fejlesztési módszereit. Megvizsgáltam ezen problémakör társadalmi aspektusait. Elemeztem kutatásomat, majd tapasztalataimat összegeztem.63huSNIhalmozottan hátrányos helyzethátrányos helyzetHátrányos helyzetű sajátos nevelési igényű gyermekek ellátása, neveléseDEENK Témalista::Neveléstudomány