Péter-Szarka, SzilviaVerebélyi, Boglárka2017-05-192017-05-192017-04-07http://hdl.handle.net/2437/240682Szakdolgozatom témájának alapját Péter-Szarka Szilvia „Pozitív pszichológia a tehetséggondozásban” című írása képezte. Péter-Szarka cikkében a pozitív pszichológia három fő területét, az emberi erősségeket, a pozitív tapasztalatokat és érzelmeket, valamint pozitív intézményeket járta körül, külön hangsúlyt fektetve a három tényező és a tehetséggondozás területének vonatkozásaira. Szakdolgozatomban ismertettem a pozitív pszichológiai irányzatot, majd bemutattam annak fent említett három alapkövét, külön kiemelve az általam vizsgált négy területet: a flow-élményt, a kitartást, az általános beállítódást (mindset), valamint az iskolai kreatív klímát. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy ezek a jelenségek és személyiségvonások miként ragadhatók meg az iskolai környezetben és milyen kapcsolatban állnak egymással. Eredményeim szerint a vizsgált pozitív pszichológiai változók külön-külön is viszonylag erős és pozitív összefüggést mutatnak, továbbá a mindset és a kitartás közbülső változókként közvetítik az iskolai kreatív klíma hatását az iskolában megélt flow-élmény gyakoriságára.68hupozitív pszichológiaflowkitartásmindsetiskolai kreatív klímaKözépiskolás diákok vizsgálata a pozitív pszichológia tükrébenDEENK Témalista::Pszichológia