Tóth, ZoltánKiss, Edina2009-03-092009-03-092008http://hdl.handle.net/2437/79528A természettudományos nevelés napjainkban gyökeres változáson megy keresztül. Az iskolától a diszciplináris tudás helyett a mindennapi életben felhasználható ismeretek közvetítését várják el. A természettudományos tantárgyaknak többszörös kihívással kell szembenézniük, a kémia helyzete ezen belül az utóbbi időben tovább nehezedett. A tanulók nehezen tanulható, elvont tudománynak tartják a kémiát, és a társadalom „ellenszenve” sem könnyíti meg a nevelők feladatát a tantárgy népszerűsítésében. A tanulók nem képesek kellő mértékben elsajátítani a tudományos fogalmakat. Joggal merül fel a kérdés, hogy mi ennek az oka, és hogyan lehet megoldani a problémát.152hutanulók tévképzeteitanulók fogalmi fejlődésestudents' misconceptionsstudents' conceptual developmentA tanulók tévképzeteinek és fogalmi fejlődésének vizsgálata a kémia néhány alapfogalma területénInvestigation of students' misconceptions and conceptual development on field of basic chemical ideasKémiai tudományokTermészettudományok