Szabó-Rétháti, CsillaHajdó, Vivien2023-04-172023-04-172023-04-17https://hdl.handle.net/2437/349736A szakdolgozat a hátrányos helyzet és a nyelvi hátrány kapcsolatát vizsgálja óvodáskorú gyermekek körében. A kommunikáció segítségével fejezzük ki érzéseinket, gondolatainkat és ennek függvényében alakulnak társas kapcsolataink is. A kutatás célja, hogy bebizonyítsa, a hátrányos helyzet negatívan befolyásolja a nyelvfejlődést, illetve a hátrányos helyzetű gyermekek gyengébben teljesítenek, több hibát vétenek a tesztben és hosszabb ideig tart a vizsgálat felvétele, mint a nem hátrányos helyzetű gyermekek esetében. A vizsgálat a LAPP aktív szókincset mérő eljárással (Lőrik és tsai, 2015) történt. N=71 fő 5;0-7;5 éves kor közötti gyermek aktív szókincsét vizsgáltuk. A vizsgálat kiértékelése mennyiségi és minőségi szempontból is megtörtént.37huhátrányos helyzetnyelvi hátrányóvodáskorHátrányos helyzet és nyelvi hátrány óvodáskorú gyermekek körébenSocially disadvantage and linguistic disadvantage among kindergartnersDEENK Témalista::Neveléstudomány