Csoba, JuditFarmasi, József2019-01-042019-01-042018-01-03http://hdl.handle.net/2437/262787Leíró jellegű dolgozatunkban az intézményfejlesztés teoretikus szakaszaihoz kapcsolódóan egy „második esély” típusú szakképző iskola feladatellátási helyének átfogó intézményi és pedagógiai helyzet-elemzését mutatjuk be, feltárva az adott feladatellátási hely fejlesztési igényeit és szükségleteit, amelyek a korai iskolaelhagyás mérséklését szolgálják – továbbá az állami szolgáltatási rendszer adaptálhatóságának lehetőségét. A helyzetelemzést megelőzően a korai iskolaelhagyás problematikáját tágabb elméleti keretben helyezzük el, kiegészítve azt az európai uniós és hazai adatsorok makroszintű elemzésével.32hukorai iskolaelhagyáslemorzsolódásintézményfejlesztésköznevelésKiútvesztők. Az iskolai lemorzsolódás problematikája egy szakképző iskolai feladatellátási hely helyzetelemzésén keresztülDEENK Témalista::Neveléstudomány::Felnőttnevelés