Gulyás, László SzabolcsMajláthné Sipos, Csilla2025-11-242025-11-242025https://hdl.handle.net/2437/399018A dolgozat fő célja, hogy megvizsgálja, hogyan lehet a középkori Tisza menti régiók környezet- és gazdaságtörténetét a középiskolai történelemoktatásban bemutatni. A folyómenti ártéri gazdálkodás, a környezet átalakítása, a gazdasági modernizáció kérdésein keresztül azt is elemzi, hogyan kapcsolódhat ez a téma a Nemzeti Alaptantervben foglalt fő témakörökhöz, hogyan fejleszti a tanulók kulcskompetenciáit, továbbá, hogy beilleszthető-e az emelt szintű történelem érettségire való felkészítés tevékenységeibe. A dolgozat egy környezet- és gazdaságtörténeti fejezetben áttekinti a Tisza mente vízrajzi-földrajzi jellemzőit, bemutatja a hasonlóságokat és eltéréseket a Felső-, Közép- és Alsó-Tisza vidék környezeti és gazdasági vonásaiban. A leghosszabb fejezet azt elemzi, hogyan alkalmazható a bemutatott téma a középiskolai történelemoktatásban.48huártéri gazdálkodás, Tisza, környezettörténet, gazdaságtörténet, középkor, reformkor, dualizmus, középiskola, Nemzeti Alaptanterv, érettségiGazdálkodás és környezet viszonya a középkori Tisza mentén és bemutatásának lehetőségei a középiskolai történelemtanításbanThe relationship between farming and the environment along the medieval Tisza and the possibilities of presenting it in secondary school history teachingTörténelemtudomány::Magyar történetHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.