Pálfi, SándorSzilasi, Zsanett Ildikó2022-03-282022-03-282022-03-28http://hdl.handle.net/2437/329569A mai gyermekek egy olyan rohanó, modernizált világba születnek, ahol a digitális eszközök és technológiák alapvető és nélkülözhetetlen kelléknek számítanak. Ez sajnos azt eredményezi, hogy egyre kevesebb természetközeli élményben részesülnek, és egyre kevesebb alkalom adódik arra, hogy testközelben is találkozzanak azzal a növény és állatvilággal, amik a mesékben, versekben, gyermekdalokban elhangzanak, vagy stilizált változatukkal játéktevékenységük során találkoznak. Ez városi gyermek esetében még inkább nehézkes, de mára a vidéken élő gyermekek sem jutnak elég természetközeli élményhez, nem tartanak otthon a családok házi állatokat, nem termelnek növényeket, nem parkosítanak, és nem látogatnak ki a természetbe. Így nem is szerezhetnek kellő tapasztalatot ahhoz, hogy kialakuljon a kötődésük a természethez.54hukörnyezeti nevelésóvodai neveléstermészetközeli élményekTermészetközeli élmények az óvodáskorú gyermekek környezeti nevelésébenDEENK Témalista::Neveléstudomány