Pataky, NóraPásztor, Emese2020-05-112020-05-112020-04-27http://hdl.handle.net/2437/286716Dolgozatom a Montessori és a Waldorf iskolákat vizsgálja a közoktatással szemben. Számos szakember szerint a közoktatási rendszerünk nincsen jó hatással a kreativitásra, sem a motivációra. Továbbá az intelligencia és az akadémiai teljesítmény fontosságára helyezik a hangsúlyt, míg a Montessori és a Waldorf iskolák a gyermek szabad önkifejezésének filozófiája jellemzi. Kutatásomban a volt Waldorfos, Montessoris, illetve közoktatásban részesülő felnőtteknek mértem össze a kreativitását, teljesítménymotivációját és a beállítódását (mindset).71huoktatásalternatívkreativitásteljesítménymotivációmindsetmontessoriwaldorfAz alternatív oktatás összehasonlítása a közoktatással a kreativitás, teljesítménymotiváció és a beállítódás szerintA közösségi média túlzott mértékű használatából adódó társas összehasonlítás hatása a pályaválasztásra serdülők körébenA szenzoros élménykeresők szocializált és szocializálatlan típusainak videójáték preferenciájaA korai, serdülőkori és felnőttkori kétnyelvűek érzelmi intelligenciájaDEENK Témalista::Pszichológia