Kató, SzabolcsCzigány, Szilvia2024-05-302024-05-302024-04-14https://hdl.handle.net/2437/370660Dolgozatom gimnazisták, elsősorban kilencedik évfolyamosok számára összeállított mentálhigiénés programtervet tartalmaz, amelyben a logoterápia szemléletét igyekszem prevenciós eszközként használni. A teljes tanéven keresztül megvalósuló foglalkozássorozat fontos célja a kamaszkori problémás viselkedésformák, kortárs zaklatás, szerhasználat, önsértések korai észlelése, szűrése, illetve ezek megjelenésének visszaszorítása. Az osztályteremben megvalósítható csoportos foglalkozások számos verbális és nonverbális technikát kombinálnak, nagy hangsúlyt fektetek az érzelmi kapcsolódás, a mentalizációs készségek, a társas támogatás és az önismeret, önbecsülés erősítésére az osztályközösségben.53hulogoterápiakamaszkori problémákértékrendmentálhigiénés programtervLogoterápiás szemlélet alkalmazása egy középiskolai mentálhigiénés programbanPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.