Szerepi , SándorNemes, Andrea2023-04-182023-04-182023-04-17https://hdl.handle.net/2437/349888A dolgozatomban a család és az intézmény együttműködésének hatékonyságát vizsgáltam meg. A szakirodalom áttekintése után intézményvezető interjút, fókuszcsoportos interjút a pedagógusokkal és a szülőkkel a kérdőíves felmérést végeztem. A kutatás részben a két interjút vetettem össze, majd a szülői kérdőíveket értékeltem ki. A kapott válaszokat táblázatokban és diagramokban, majd szövegesen is kiértékeltem. A nemzetközi irodalomban egyre nagyobb hangsúlyt kap az a felismerés, hogy az iskola sikerességének egyik legfontosabb feltétele a család és az iskola közötti együttműködés. Ez számomra is az egyik legfontosabb feladat, mert eredményességet csak abba az esetben érhetünk el, ha az intézmény és a család partneri kapcsolatot alakítanak ki egymással. Akkor van nagyobb esélyük a beilleszkedésre, ha a gyermek és a szülő is partnerként áll hozzá. Összegzésként azt a megállapítást nyertem, hogy a értelmileg akadályozott gyerekek esetében mennyire nagyon fontos az oktatási intézmény és a család együttműködése.46hucsalád intézmény együttműködésértelmi akadályozottságbeillesztkedésAz intézmény és a család együttműködésének hatékonyságvizsgálataDEENK Témalista::Neveléstudomány