2008-11-192008-11-199633697689http://hdl.handle.net/2437/18932Nagyon kevesen lopták be magukat olyan mélyen a ralipályák közönségének szívébe, mint Cigány, aki zöld Zsigulijával, később Ladájával elnyerte a lehető legnagyobb, legmagasabbra emelő "díjat": a nézők kiemelt figyelmét, a népszerűség láthatatlan, de tán örökké csillogó serlegét. Még a bulvármédia sem teremt gyorsabban és látványosabban sztárt egy autóversenyzőből, mint maga a közönség. Hisz szájról-szájra terjed annak a neve, aki egy-egy vakmerő, őrjítő, adrenalinbomba kanyarmutatvánnyal verseng a nagyérdemű kegyeiért. Hát még akkor, ha ezt a magyar rali most már örökös és nagybecsű autómárkájával, a Ladával teszi. Manapság pedig egy még mindig "csak" hátulhajtós, gyönyörű, igazán dögös, ugyancsak zöld BMW-vel.Cigi az, aki összekötő kapocs a rockzene és a rali között: Nagy Feró örökös roadja... Cigány mutatványiskolája honosította meg az új magyar ralinyelv közkedveltté vált fordulatát, a "bevállalást". Mert ő aztán bevállalós: korszakainak különféle zöld autóit úgy várták a pályák zarándokai, mint a messiást, egyfajta transzba kerülve pusztán már attól, hogy a ralilistán megpillantották a nevét. Ő pedig már pályafutása kezdetén bemutatta a tetőn átfordulás valamennyi látványos - garantáltan kasznicserét eredményező - elemét. S az, aki ezt ép bőrrel megússza# az a nézőtábor mércéje szerint már beavatott.9633697689http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+000002625802000002625802