Szilágyi, BarnabásCsobánné Dér, Angéla2019-04-122019-04-122019-04-12http://hdl.handle.net/2437/265431Az óvoda-iskola átmenet segítése, könnyítése állandó kérdése, feladata a pedagógiának, a gyermekek jelentős részének nehézséget okoz az iskolakezdés. Az óvodapedagógusok és a tanítók másként látják a nehézségek okát, saját álláspontjuk szerint fogalmazzák meg elvárásaikat. Dolgozatom célja az iskolaérettség szempontjainak áttekintése, valamint az iskolai tanuláshoz szükséges részképességek fejlettségének, változásainak a vizsgálata. A gyermekek minél sikeresebb iskolássá válásának, zökkenőmentesebb óvoda-iskola átmenetük elősegítése céljából vizsgálom: - hogyan látják a szülők, óvodapedagógusok és tanítók az iskolaérettség feltételeit, mely képességek, készségek fejlettségét tartják fontosabbnak a gyermekek sikeres iskolakezdése szempontjából, - hogyan értékelik a pedagógusok és a szülők az óvodai nevelés feladatait és tevékenységformáit, milyen mértékben tartják fontosnak az egyes területeket az iskolaérettség szempontjából, - a megváltozott társadalmi feltételek mellett melyek azok a módszerek, amelyek hatékonyan támogatják a gyermekek tanulását.65huiskolaérettségóvoda-iskola átmenetAz óvoda-iskola átmenet kérdéseiDEENK Témalista::Neveléstudomány