Gergely, ÉvaFaragó, Gábor2022-04-222022-04-222022http://hdl.handle.net/2437/331213A dolgozat a 2000. óta működő Arany János Tehetséggondozó Program újszerű perspektívából (diákok szemszögéből) történő vizsgálatát, illetve annak eredményeit mutatja be. A vizsgált program hátrányos helyzetű, gazdaságilag elmaradott kistelepülésekről származó tehetséges diákok jó hírű gimnáziumokban történő felzárkóztatására hivatott, tehetséggondozási célkitűzésekkel. A program specifikumai szintén megjelennek a dolgozatban. A kutatás során két nagy csoport lett megszólítva a program működése, eredményessége kapcsán kérdőíves módszerrel: az elmúlt, több, mint 20 évben végzett diákok, illetve a jelenleg a program keretében tanuló debreceni AJTP-s diákok (Tóth Árpád Gimnázium). A kutatás a tehetség- és tehetséggondozás fogalomkörének szakirodalmi bemutatásán túl, a kapott eredmények tükrében fogalmaz meg számos olyan javaslatot, amely a górcső alá vett program eredményességét, hatékonyságát javíthatja.58hutehetséggondozó programAz Arany János Tehetséggondozó Program értékelése az érintett diákok szemszögébőlEvaluation of the Arany János Talent Care Program from The perspective of The students involvedDEENK Témalista::Neveléstudomány