Mező, KatalinSzoboszlai, Edit2021-11-022021-11-022021-11-02http://hdl.handle.net/2437/323900Az élménypedagógia napjainkban sokat hallott kifejezés, azonban az abban rejlő valódi lehetőségek nincsenek széles körben kiaknázva. A pedagógusok a mindennapi tevékenységük során sikerrel alkalmazhatják a tanulási folyamatokban, hiszen minél több érzékszerv által, minél több csatornán keresztül történik az ismeretszerzés, annál biztosabban tudja majd hasznosítani a gyermek az új ismereteit. A szakdolgozat az élménypedagógia megjelenési lehetőségeit vizsgálta kollégium esetében, a gyermekek, a szülők, és a pedagógusok tapasztalataira alapozva. A gyermekek tanulási folyamatában - különösen, ha hátrányos helyzetű, súlyosan deprivált családi háttérrel rendelkeznek - kiemelt jelentősége van az élmény általi tapasztalati tanulásnak. A kollégium - a gyermekek második otthona - feladatainak ellátása során széles körben tudja alkalmazni az élménypedagógia módszerét, többek között a tanórákra felkészülés, a szociális kompetencia fejlesztése, a közösségfejlesztés, és az egészségfejlesztés területén, ahol a fejlesztőpedagógus jelentős szerepet tölt be a tervezés, szervezés, és a megvalósítás folyamatában.55huélményélménypedagógiakollégiumfejlesztőpedagógusAz élménypedagógia megjelenési lehetőségei a kollégiumbanDEENK Témalista::Neveléstudomány