Tornai, RóbertGémes, Zsolt2013-12-202013-12-2020122013-12-20http://hdl.handle.net/2437/177906A dolgozat célja a mellékelt program elemeinek, felépítésének részletezése, valamint a probléma megoldása közben felmerülő problémák ismertetése, és a megoldásukra vonatkozó információ közlése. A témával kapcsolatban igen kevés magyar nyelvű irodalom olvasható, ezért talán egy kis hiánypótlást is orvosol ez az írás. A program képek feldolgozását végzi HLSL shader nyelven az XNA Framework segítségével. Célja, hogy a különböző alapvető képfeldolgozási módszereket, effekteket (pl. kontraszt, fényerősség állítása) megvalósítsa, és ezeket a 4x4-es mátrixokkal végzett számítási műveleteket a processzor helyett a GPU-ra bízza, így csökkentve a végrehajtási időt és növelje a hatékonyságot. Nem a teljesség és az új algoritmusok alkotása volt a célom, hanem hogy legyen egy alap, amit a későbbiekben tovább lehessen fejleszteni. A programot úgy próbáltam megvalósítani, hogy bővíthető legyen saját shader effektekkel, melyet forráskódként, illetve befordított shader kódként lehet a programba integrálni. A megírásához a C# nyelvet választottam.33huHLSLXNAfényképFényképek feldolgozásaDEENK Témalista::Informatika::Komputergrafika